Un alt fel de Ceahlau - iunie 2009

Demult, anul trecut, am incercat si Ceahlaul, pe nemarcate. In principiu a iesit, dar nu a iesit exact ce ne-am propus initial, adica Jgheabul Armenilor (vezi postul "Hai (hui) pe munte... in Ceahlau"). Intre timp am mai avut iesiri in "Olimpul Moldovei" , dar acum de curand, rasfoind fotografii de demult, ceva ma "framanta" si lansez un apel ca un remember cu privire la o posibila reeditare a turei anterioare. Reactia nu se lasa mult asteptata, dar completarile cele mai exacte vin din partea lui Titus. In consecinta se stabileste o noua tura prin jgheab, de data aceasta avand-ul ca cunoscator al zonei pe Titus. Dupa mai multe schimburi de E-mail-uri....

Vine si ziua de 13 iunie. Plecam dupa amiaza din Iasi, Claudiu, Ionut si subsemnatul pana in Pascani unde ne asteapta Titus si doamna Lucia. De aici plecam impreuna spre Izvorul Muntelui. Prima zi, nimic deosebit, doar stabilirea camparii si o mica "excursie" pana la "Turnul lui Butu si Ana". A doua zi, duminica 14 iunie. Dupa ce unii dintre noi se trezesc la 5 dimineata ca nu mai au somn, iar altii incearca sa "vaneze" rasaritul de soare, plecam pe traseu in jurul orei 7.30....8.00 (cu toate ca initial stabilisem sa plecam undeva pe la 9). O zi superba ni se arata de dimineata, si plecam voiosi spre Poiana Maicilor, iar de aici spre intrarea in Jgheabul Armenilor. Daca in tura precedenta am ales sa intram pe firul apei, acum am venit undeva pe curba de nivel pana in apropierea intrarii in jgheab. Eu aveam in memorie acele locuri din tura precedenta, si eram f curios sa vad unde ajung, unde e intrarea (ce o ratasem). Ajunsi in jhgeabul format de paraul Maicilor, recunosc zona, deja acum sunt mai "luminat". Privesc cu readucere aminte a frumoaselor si salbaticelor locuri, Claudiu filmeaza si face poze (el si cu Ionut erau la prima intalnire cu zona respectiva). De aici, mergem iar cand pe curba de nivel, cand in urcus, sa intalnim jgheabul mult cautat. C-am in 10..20 minute ajungem si la jgheab, chiar sub Polita lui Calistru. De aici nu e decat de urcat. Cand mergi pentru prima data, ai toate sansele sa ratezi intrarea spre Polita lui Calistru sau spre Brana de Sus de sub Ocolasul Mic. Suntem norocosi ca avem un indrumator ce cu bucurie ne arata minunatele locuri ascunse ale Ceahlaului, descoperim si noi la randul nostru ce de mult visam, descoperim un altfel de Ceahlau. Dupa aceasta "escapada" de pe traseul jgheabului, ne continuam urcusul, iar in apropierea iesirii din jgheab alegem o alta iesire, mult mai spectaculoasa, pe fete inierbate si pante aproape verticale, direct "spre afinis". Pentru noi, aici jgheabul se termina. Un moment de leneveala la soare, si pentru ca suntem "in grafic" alegem sa coboram pe alt jgheab - Jgheabul lui Marcoci nu inainte de a admira imprejurimile de pe Tronurile Zeilor. Coborare frumoasa pana in poiana Stanile, de aici pe traseul turistic pasii ne poarta pana la corturi (nu inainte de a vedea si doua urme proaspete de ursache), iar de aici coborare spre Izvorul Muntelui, respectiv spre casa.

In concluzie, o tura de o zi , o tura scurta, dar incarcata de atatea locuri noi si frumoase. Poze din tura gasiti pe www.senty.ro/munte/ceahlau/UnaltfeldeCeahlau/index.html fotografii realizate de Titus si Claudiu.