Warning: include(../../comments/include.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/r95545sent/public_html/munte/retezat/rt-retezat.php on line 1

Warning: include(): Failed opening '../../comments/include.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/r95545sent/public_html/munte/retezat/rt-retezat.php on line 1
www.senty.ro - TR Muntii ...
TR Masivul Retezat >>> 01.08.2005 - 06.08.2005

1 august 2005 ... prima zi din luna ...din saptamana ...si totodata ziua plecarii pe munte. O zi asteptata cu nerabdare .. mai ales ca aveam si dorinta de a scapa din zapuseala Vasluiului. Chiar daca vremea se anuntase destul de instabila ... total diferita de cea de anul trecut ... in ziua plecarii din Vaslui .. am avut parte de o caldura de nesuportat si cu 2 ore inainte sa plec din gara am avut si o ploaie zdravana de parca-mi zicea ca are sa fie rau de tot. In conditiile astea sun la partenerii grupului la Iasi .. si acolo se pare ca totul este super de bine si frumos.
        Urc in tren. Drumul cu un personal pana la iasi e un cosmar ... sunt ca intr un cuptor. Iasi .... grupul se intregeste cu prietenii de acolo si surpriza .. dau si peste un fost coleg de breasla .. momentan cu job-ul in Bucuresti. Ora 20.00 .. acceleratul Iasi - Timisoara se pune in miscare.... si totdata si in Iasi se pune in miscare o puternica furtuna, pentru cei de acolo e binevenita intrucat mai scade temperatura locala cu cateva grade bune. Pe noi nu prea ne mai intereseaza acest lucru ... intrucat suntem in tren si ... la destinatie e ala poveste. Drum obositor ... intr-un tren aglomerat si un compartiment super aglomerat de noi 5 din grup si inca o familie de 3 peroane ce merg cu noi tot pana in Simeria. Noi cu bagaje .. ei cu bagaje mari .. tot ce stiu e ca am dormit in tren cu rucsacul intre picioare si foarte incomod :)) .
         Ajungem la destinatie .... o destinatie temporara .. Simeria. un oras .. la prima impresie .. c-am multi sariti de pe fix. Aici luam bilete spre Ohaba de sub piatra si ne pregatim echipamentul. Nu uitam nici de noi si de foamea ce ne rodea la stomac. Plecam ... cu un personal. drumul pare plictisitor ..... si ma tot uit dupa munti, deh nu ma simt prea bine cand stiu ca plec pe munte si nu vad munte :)). In sfarsit .. ajungem si la destinatia finala in calatoria cu trenul .. aci avem noroc ca gasim un "rechin" cu o masina (un TV) care mi a dat destule emotii , tinand cont ca am mai avut parte si de ceva fum in masina ... deh ... am mai trecut prin astea .. si stiu ca langa sofer ai ocazia sa mesteresti la motor si sa mai si mergi :)) .
         In sfarsit ... destinatia finala .. cabana Carnic, loc unde suntem debarcati .. usurati de 700 mii lei ... si de aici punem picioarele la treaba. Incepe urcusul spre cabana Pietrele din rezervatia Retezat. Placere si oboseala .. asa pot descrie traseul pe un drum forestier. Multe pauze ... in care mi mai storceam si tricoul de transpiratie, deh .. si aici caldura mare.
Aproape spre seara ajungem si la cabana. Dupa ce ne odihnim putin pe terasa cabanei ... servim o racoritoare la doza [adica cate o bere rece ], si ne orientam catre un loc de amplasat cortul. Camparea in rezervatie e permisa numai in locuri special amenajate ... si in general daca esti un om cu suflet pentru munte totul e OK... cu toate ca au mai fost si cativa pustani ce faceau c-am mult zgomot. Noroc ca dupa o noapte de ploaie .. s-au trezit cu apa in cort si sub cort .. si au plecat ;)) .
Si asa se incheie ziua de 2 august .. pe munte. Urmeaza o noua zi ... si un prim traseu .
         Trezirea pe la ora 7 si jumatate ..... dupa un mic dejun rapid plecam pe traseu. Un prim circuit il vom face pe valea Stanisoarei pana la Taurile Stanisoarei, urcam pe creasta prin saua Retezat. De aici urcam pe varful Retezat. O impresie .. e un munte bolovanos .. de altfel tot masivul e numai bolovani imensi.:) Urcus greu ... si multa transpiratie mai ales din partea mea .. dar la final ca orice urcus, este pe deplin rasplatit de frumusetile inaltimilor. In apropiere de Taurile Stanisoarei si de vf Bucura inca mai gasim petece cu zapada ramase din iarna trecuta ... si e clar ca si iarna anului acesta le va prinde tot acolo.
         Dupa coborarea de pe varful Retezat continuam traseul pe Custura Retezatului si urcam si pe varful Bucura, chiar daca intre timp vremea da semne urate. Apar norii si e tot mai urat. Ne continuam traseul si ajungem la lacul Bucura. De aici trecem prin Curmatura Bucurei si incepem sa coboram pe marcajul cu banda albastra prin Valea Pietrele pana la cabana Gentiana si de aici spre cabana Pietrele, locul de campare. Prin apropiere de cabana Gentiana ne prinde si o ploita scurta .. asa ca o stropeala ... fara urmari majore.
         Spre seara ajungem la corturi .. cu satisfactia unui circuit frumos. Ziua urmatoare e planuita ca zi de recuperare .. si urmeaza sa mai facem un traseu de doua zile cu inoptarea in poiana pelegii. De fapt planul era sa plecam intr o zi de la Pietrele si sa trecem mai departe de Bucura .. si noaptea sa o petrecem in poiana Pelegii. In cealalta zi urmaream sa facem varful Peleaga (2509 m) si revenirea la cabana Pietrele prin Valea Rea. Dar .. planurile nu sunt facute sa fie respectate.. si nu din vina noastra ci din vina naturii. Si asta pentru ca imediat ce am revenit din primu circuit .. noaptea am avut parte de ploaie. Intr-un fel pe mine ma bucura acest lucru ca aveam parte de odihna mai ales pentru genunchiul meu care la coborare mi-a facut probleme.
         Trece si prima zi de recuperare .. si urmeaza si a doua .. tinuti la cort/cabana tin cauza vremii nefavorabile. Timpul se scurge greu din lipsa de activitate. Practic , mai tot timpul am dormit .. am mancat si la discutii cu alti turisti sau la diferite activitati de omorat timpul.
         Dupa trei zile de vreme urata si super plictisiti ... abandonam ideea de a mai astepta o zi frumoasa si asa incheiem concediul in Masivul Retezat. Chiar daca nu am realizat ce ne-am propus ... muntele tot acolo ramane. :)
         Mie, mi a placut masivul, e curat [chiar daca pe traseu am mai descoperit si "urme ale civilizatiei"] dar din toti muntii pe unde am mai fost eu .. prefer in continuare Rodna si salbaticia ei.
         Plecam din Retezat cu amintiri frumoase si cu sperantza ca vom mai ajunge prin zona. Pe traseu facem planuri pentru anul viitor ... ceva ceva ar fi Fagarasul si vf Moldoveanu intrucat eu nu am mai fost niciodata in Fagaras.
     C-am acesta a fost concediul si tura in retezat ... pana la anul ... mai este.
     In final va multumesc ca at avut rabdare sa cititi acest TR si va doresc ture faine oriunde .

Poze gasiti daca dati clic aici pe acest link.